Reginos George iš filmo „Mean Girls“ (išvalytos ir mažiau piktos) žodžiais: „Įeik (draugas), mes einame apsipirkti! Tikroje citatoje žodis draugas pakeičiamas į „nevykėlis“ ir čia niekas nėra pralaimėtojas, YPAČ todėl, kad kalbame apie tai, kaip LAIMĖTI per senovinį pirkinį. Šiandien pristatau naują seriją, kurią vadiname Deal or No Deal, kurioje susisiekiu su tam tikro namų produkto ar paslaugos ekspertu ir padedu mums visiems sužinoti, kokia yra teisinga jo kaina. Pirmiausia: amžiaus vidurio modernūs baldai, daugiausia dėl to, kad tai nepaprastai populiari naudotų ir senovinių dizainų kategorija, kuri niekur nei greitai, nei niekada nedings mūsų gyvenamosiose erdvėse, taip pat todėl, kad jie yra EHD mėgstamiausia.
Senoviniai amžiaus vidurio modernūs baldai (arba sutrumpintai MCM) nustato kainodaros gamą, kaip atvirai kalbant, tiek daug kitų senovinių ir antikvarinių dirbinių. Taigi, nors tiksliųjų mokslų nėra, tikėkimės, kad iš šiandienos pasitrauksite geriau pasiruošę jaustis gerai dėl to, ką sumokėjote už savo balus, o ne jaustis tą niūrų jausmą pilvo duobėje, kad galbūt buvote sumišęs. Mūsų ekspertė šiandien yra Ellen LeCompte, šimtmečio vidurio modernaus senovinio prekiautojo Amsterdam Modern savininkė Los Andžele. El. parašiau el. laišką, kad pasirinktų jos smegenis kaip asmenį, kurio darbas yra nusipirkti ir tada įkainoti / perparduoti amžiaus vidurio šiuolaikinius baldus. Ji perdavė daug išminties, bet prieš pasineriant į tai, kartu su mūsų kainodaros lapeliu, kurį sudariau su jos pagalba, noriu šiek tiek pakalbėti apie tai, kas tiksliai daro kažką amžiaus vidurio modernumo ir ką reikia žinoti. apie tai, kad geriau suprastumėte viską, ką perkate.
Nors galite skaityti „amžiaus vidurys“ ir galvoti „Ak, gerai, šeštasis dešimtmetis“, amžiaus vidurio modernus dizainas iš tikrųjų klasifikuojamas pagal baldus ir architektūrą, atsiradusią po modernizmo judėjimo (apytiksliai 1900–1930 m.), bet prieš postmodernizmą. 1970–1990, vėlgi, apytiksliai). Reiškia, MCM apima nuo 40-ųjų – kartais net 30-ųjų pabaigos – iki aštuntojo dešimtmečio pradžios.
Tiesą sakant, ar žinojote, kad terminas „amžiaus vidurio modernus“ net atsirado iki rašytojos Caros Greenberg (su kuria dirbau laisvai samdoma vertėja, kol buvau „Luxe Interiors + Design“ redaktorė) 1984 m. išleido savo pripažintą knygą „Mid-Century Modern: Furniture of the 1950“. Šiaip ar taip, internete yra tiek daug nuomonių apie tai, kas iš tikrųjų yra MCM. Ar tai estetika? Ar tai laiko tarpas? Mano asmeninė, kukli, švelniai ekspertiška nuomonė yra ta, kad tai yra ir viena, ir kita.
Po Antrojo pasaulinio karo dėl naujų technologijų ir prieigos prie naujų medžiagų, tokių kaip fanera, plastikas, stiklo pluoštas, stiklas ir metalas, buvo judėjimas masinės gamybos link. Tai, ką šiandien žinome kaip šimtmečio vidurio modernūs baldai, atsirado dėl poreikio ir noro turėti funkcionalius, įperkamus ir lengvai prieinamus baldus ir dekorą, o tai yra tiesioginė priešingybė puošniam ir tradiciškai rankų darbo (skaitykite: brangu ir ne greitai pagaminamam) dešimtmečių ir šimtmečių senumo baldai. Šeimos norėjo priimti modernų ir ekologišką gyvenimo būdą, o MCM atsakė. Ir priežastys, dėl kurių stilius buvo toks populiarus, kai jis pirmą kartą pasirodė scenoje, yra tai, kodėl jis išlieka ir šiandien.
„Tai nesenstantis dizainas su švariomis, paprastomis linijomis“, – sako LeCompte. Tai praktiška, apleista, bet ir naujoviška. Skirtingai nuo ankstesnių laikotarpių kūrinių, rasite įvairių medžiagų. Metalas (dažniausiai chromas) su oda, vinilu arba medžiu. Stiklas su chromu arba medžiu. Siluetai yra supaprastinti arba su švelniais, organiškais išlinkimais, kurių nebuvo taip dažnai iki 30-ųjų ar 40-ųjų.
Amžiaus vidurio modernus iš tikrųjų yra amerikietiškas dizaino judėjimas, kuriam didelę įtaką padarė danų modernizmas (kurioje specializuojasi LeCompte įmonė, daugiau apie tai), taip pat vokiečių Bauhaus, kuris buvo ir stilius, ir dizaino mokykla. Žinoma, yra itališkas amžiaus vidurio modernus (tai TAIP gerai), ir apskritai daugumą šių dizainų galima sugrupuoti po MCM skėčiu šio straipsnio labui. Tą epochų, regionų ir dizainerių kolekciją taip pat rasite tarp prekiautojų, nebent jie specializuojasi vienoje konkrečioje nišoje.
Štai keli vardai, kuriuos galbūt žinote (arba ne), visi pagrindiniai protai, kūrėjai ir dizaineriai amžiaus vidurio dizaino judėjimo metu:
- Charlesas ir Ray’us Eamesas
- Džordžas Nelsonas
- Hermanas Milleris
- Arnas Jacobsenas
- Eero Saarinen
- Gio Ponti
- Hansas Wegneris
- Florencija Knoll
- Charlotte Perriand
- Finas Juhlas
- Marcelis Breueris
- Alvaras Aalto
- Ludwig Mies Van Der Rohe
- Paulas McCobbas
- Le Corbusier
Sąrašas atrodo begalinis, todėl drąsinu visus, kurie nori dar giliau pasinerti į MCM visatą ir visus išradingus darbus, kurie atėjo iš eros (tikrai novatoriški dalykai, kurių dauguma ir šiandien, beveik po 100 metų, vis dar atrodo nepaprastai švieži ir naujoviški ), norėdami ištirti visus šiuos pavadinimus ir dar daugiau. Tai geras dalykas.
TAIP! Grįžti į tai, kaip jį nusipirkti. Leiskime LeCompte kalbėti čia:
Arlyn Hernandez / EHD: Kuo „Amsterdam Modern“ specializuojasi?
Ellen LeCompte/Amsterdam Modern: Amžiaus vidurio modernūs baldai, ypač olandiško dizaino. Mes randame kūrinių, kuriuose daugiau dėmesio skiriama medžiui ir metalui; po karo buvo daug naujoviško metalo dizaino, nes medienos buvo nedaug, o metalas buvo gausi karo laikų medžiaga. Pavyzdžiui, ši Coen de Vries paltų kabykla ir šios Friso Kramer kėdės. Nors perku ir siunčiu iš Olandijos, daugelis kūrinių yra iš visos Europos.
EHD: Kokius klausimus kas nors turėtų užduoti senoviniam MCM gaminių pardavėjui prieš pirkdamas?
AM: Keletas dalykų, kurių reikia paklausti, yra: iš kur tai gavote, kokia įmonė tai padarė / koks dizaineris tai sukūrė, ar turite istoriją (dažniausiai todėl, kad žmonėms patinka istorija), ar tai originali, ar reprodukcija ir ar tai reta. -Man visada patinka žinoti, ar tai buvo labai populiarus tais laikais, ar retai matomas, nes tai drastiškai paveiks kainodarą. Taip pat norėsite sužinoti, ar jis buvo restauruotas, atnaujintas ar apmuštas.
EHD: Atrodo, kad šimtmečio vidurio modernių baldų (kaip ir bet kurio kito) kainos labai skiriasi. Ar turite kokių nors patarimų pirkėjams perkant, kad įsitikintų, jog jie moka teisingą kainą?
AM: Google! Prieš pirkdami atlikite tyrimą. Prieš pirkdami sužinokite kuo daugiau apie gaminį, dizainerį ar gamintoją, tada „Google“, „Google“, „Google“! Pažiūrėkite, kur kitose vietose jis parduodamas ir kokios būklės, kad suprastumėte, koks asortimentas yra teisingas. Tačiau atminkite, kad kartais tai yra suvokiama vertė, už kurią mokate, o tai reiškia, kad mokate už priežiūrą ir prekiautojo galimybę bei privilegiją pristatyti jums atsargas. Visada yra panašaus dizaino į brangius (labai madingus) gaminius, todėl ieškokite jų, kad gautumėte geresnę kainą. Jei jums patinka konkretus kūrinys, bet jis viršija jūsų biudžetą, ieškokite kitų to paties dizainerio dizainų, kurie gali būti lengviau prieinami, taigi mažesnė kaina. Jūsų namų išvaizda ir pojūtis bus toks pat, tik pigesnis.
EHD: Kokių MCM dizainerių ar konkrečių kūrinių matote didelę paklausą? Kas yra „madinga“?
AM: Tendencija reiškia, kad yra didesnė paklausa, o tai reiškia, kad yra didesnė suvokiama vertė (ir faktinė kaina). Kai kurie dalykai, kurie šiuo metu yra populiarūs, yra Ligne Rose, Togo, Marsala, Tobia Scarpa, Mario Bellini ir de Sede kūriniai su kėdėmis iš 70-ųjų.
Stengiuosi nepirkti daiktų, kurie dabar yra pakartotinai išleisti, nebent būtų per gerai jų atsisakyti. Ir dizainai, kurie buvo ir visada bus madingi: „Eames“ bet kas, Børge Mogensen (ir stilius), Charlotte Perriand, dauguma MCM baldų, pagamintų iš ąžuolo ir pušies, taip pat atsiduria dėmesio centre.
EHD: Kalbant apie medienos rūšis, kokios medžiagos yra įprastos šimtmečio vidurio šiuolaikiniuose balduose?
AM: Tikmedžio, tikmedžio ir daugiau tikmedžio, ypač daugumai skandinaviškų MCM gaminių. Taip pat buvo keletas puikių daniškų kūrinių, pagamintų iš ąžuolo. Kiti populiarūs miškai buvo raudonmedis (nepavojingas) ir riešutmedis. Taip pat galite rasti pušies, kuri yra labai šiuo metu madinga, kartu su ąžuolu.
EHD: Jei randu MCM gabalą ir pastebiu, kad jis turi fanerą, ar tai blogai? Ar kas nors turėtų ieškoti medžio masyvo?
AM: Fanera yra šimtmečio vidurio modernumo norma, kietas yra retas. MCM dalys paprastai turi tvirtus apvadus ir kojeles, tačiau stalviršiai ir stalčių apdaila paprastai buvo faneruoti, nes buvo lengviau pasirinkti ištisinius grūdelius dideliuose lakštuose, kuriuos būtų galima naudoti stalčių fasadams arba prie knygų priderinamoms durims.
EHD: Kuo skiriasi amžiaus vidurio modernus ir danų / skandinavų modernumas?
AM: MCM yra paprastesnis su kietais kraštais ir gali būti spalvotas. Danų modernumas yra labiau organiškas, tradicinis amatas. Rasite daugiau tikmedžio, ąžuolo, išlenktų ar neapdorotų kraštų ir baldų, daugiausia pagamintų iš medžio.
Ačiū Ellen! Dabar dėl kainų nustatymo. Vėlgi, vintažinio kūrinio kaina priklauso nuo daugybės dalykų. Būklė – pavyzdžiui, jei jis jau buvo restauruotas arba aptrauktas iš naujo, palyginti su pradine būsena – prieinamumas arba suvokiamas retumas, paklausa ir net pardavėjo žinios. Galite turėti nuolatinį savininką, kuris tiesiog bando iškrauti baldus iš savo kolekcijos arba, pavyzdžiui, parduoda nekilnojamąjį turtą, kuris nežino, ką turi, ir jūs gausite pavogtą sandorį.
Žemiau pateiktame paveikslėlyje apibendrinamas kainų diapazonas, kurį sudarė Ellen. Tikrai rasite visų rūšių kūrinių, kurie nepatenka į šiuos diapazonus, tačiau tai turėtų būti geras vadovas. Mėgstu naudoti gudrybę – eiti į 1stDibs, surasti tikslią to paties dizainerio kūrinį arba kažką panašaus ir pažvelgti į jų kainų nustatymo lentelę.
Siekdamas patenkinti „Google“ dievus, taip pat dalinuosi šia informacija žemiau esančiame ženklelių sąraše, taip pat nuoroda į tikrosios prekės nuotrauką, jei ji jus domina):
- Highboy Dresser: 950–1550 USD
- 6 stalčių komoda: 1000–3850 USD
- „Credenza“ arba indauja: 2 450–3 250 USD
- Žiniasklaidos pultas arba kabinetas (nors tai dažnai yra tik prielaida, nes šeštajame ir šeštajame dešimtmečiuose žiniasklaidos poreikiai buvo labai skirtingi): 795–2550 USD
- Valgomojo kėdžių rinkinys: 1450–3250 USD (priklausomai nuo kėdžių skaičiaus)
- Valgomojo stalas: 950–3 250 USD
- 3-vietė sofa: 795–3 250 USD
- Akcentinė kėdė: 1150–3250 USD
- Akcentiniai stalai: 950–3 250 USD
—
Ir štai jūs turite! Norėčiau daugiau tokių gilių pasinerti į baldų erą ar net namų dizaino paslaugą, todėl prašome komentaruose parašyti visas idėjas ar pageidavimus. Be to, įdomus mažas žaidimas yra pridėti bet kokių savo asmeninių „gautų“ nuotraukų į kategoriją su atitinkama istorija.
Iki kito karto, mielas skaitytojau…
Atidarymo paveikslėlio autoriai: Arlyn Hernandez dizainas | Emily Bowser stilius | Nuotrauka Sara Ligorria-Tramp | Iš: Arlyno miegamojo atskleidimas yra „nebaigto“ dizaino grožio pamoka